Wednesday, May 30, 2012

Perasaan yang entah pape

Salam.

Terima kasih buat yang masih sudi singgah sini. Ada orang singgah ke?haha..kalau ada toce2 eh. Nah adiah, senyum comel2 utk anda. :)

Entri kali ni sebenarnya untuk confess satu benda yang main dalam hati dan fikiran. Entah apa-apa, kadang-kadang annoying sangat dengan rasa ni. Rasa nak pukui, nak bantai laju-laju. Tapi tak tahu apa yang nak dipukul dan dibantai. hoho. Nak pukul perasaan tak tahu cemana je. Ce ajar sikit cemana je nak belasah habis-habis dis annoying feelings ni. Kacau hidup aku betul.

Sebenarnya aku selalu ada feelings nak pergi bawa diri jauh-jauh. Entah kenapa, apa motif dan sebab-musababnya sendiri tidak pasti. Tapi makin lama, makin ada dan kadang-kadang hampir tekad. Tapi aku tak mahu diri aku tekad sebegitu, sebab sekali aku tekad sebegitu. Banyak yang terkesan, yerkeh..heh..sendiri tak pasti.

Aku rasakan aku jadi sebegini sebab aku tak luah habis apa aku rasa dan aku tak tunjuk perasaan sebenarnya untuk individu itu tahu. Last-last, aku down sendiri dan tenggelam dalam senyuman buatan aku. Susah betul nak selam hati aku ni. Hadoi. Dalam sangat koot, dalam macam "Mariana trench", atau pun lagi dalam. Entahlah.

Ya ALLAH. Apa sebenarnya yang cuba KAU sampaikan kepada aku di atas perasaan yang KAU beri aku rasa ini. Bantulah aku mencari jawapan dalam diri sendiri. Bila diri terikat, hati melekat & tanggungjawab menyekat. hohoo..Ishk, tak baik taw kate gtu. Namoh-namoh. Cuba pegang kata-kata ni, "makin dewasa, makin banyak yang perlu dikorbankan & dilepaskan".

*nak pujuk hati sendiri, nak buat macam mana tak ada yang sudi nak selam dan bantu. time ni verangan "hero khayalan", haha..tak realiti langsung. sengal!!

Menanti sesuatu yang tak akan kunjung tiba atau mungkin sudah tiba tapi aku sahaja yang belum jelas. Hoi hoi hoi. Apa kau merepek ni. Esok tak nak buat lab buleh dop?haha..sendiri tahu jawapannya. Ngenggg~

Kadang-kadang aku rasa aku terlalu banyak harapan dan mengharap. Tapi salah ke mempunyai harapan dalam kehidupan? Mungkin harapan aku tidak sesuai dengan diri aku. Ketetapan apa yang aku harapkan aku tidak peroleh, selalu peroleh sebaliknya. Hidup bila diri sendiri jadi yang kedua atau tangga bawah-bawah, macam ni lah jadi nya. Hati perasaan sendiri terabai.

Kesimpulannya, aku tak suka sangat environment aku sekarang. Sekian. wasalam.. ;p

haha..tak positif langsung penutup entri.

Tamo-tamo. Kesimpulannya, aku kena belajar terima realiti dengan baik. Jom beli buku motivasi banyak-banyak, biar diri tu termotivasi sikit. Ko kan suka percaya apa kau baca, otak teori memang macam ni. Kalau orang cakap, kau pilih-plih, kau tapis-tapis untuk diserap dan di-digest.

Perlu belajar perubahan dalam hidup. Macam dulu kala pandai je, awat sekarang hang kelam-kelibut. haha..JUZ MISS Me myself yang 4 tahun dahulu. miss soo much!! brutal dalam comel. kih3.. ;p

3 comments:

  1. yey dapat senyum cumel.. tq!

    ak rs ad je yg sudi nk selam diri ko, tp mgkin sbb ko nmpk mcm x sudi diselami.. jd org rs mcm kalau cuba selam mungkin akn wt ko lari lebih jauh.. dan org tu xmo wt ko lari.. x kira la dlm bntuk fizikal, ataupun ko menyorok lebih dalam ke dlm mariana trench jiwa ko.. huhu

    em, x salah ad harapan.. harapan lah yang menghidupkan.. cuma itulah, terkadang mungkin harapan kita bkn yg terbaik untuk kita.. atau cuma masanya belum sesuai..

    jujur ak pun mengalami mslh yg sm, nk luah ap yg ak betul2 rs tu rs cm sesuatu yg mustahil. dn ak mula syak, mungkin sbb tu kwn2 ak x lekat gn aku.. sbb ak x betul2 jujur dgn perasaan ak.. org x dpt nk tembus ak, jd ak x dpt nk btl2 rs nikmatnye ad kwn yg sungguh2 leh saling kongsi segalanya gn ak.. sbb hakikatnya ak sendiri x berkongsi.. sungguh ak nk, tp ak x mampu..
    jd maybe u're not alone (kalaulah ini leh wt ko rs better.. huhu)

    and i don't know if this mutual.. but i'm really glad and thankful i have u as a close friend.. U've been here and there for me for countless times in my life, and i really hope i can do the same for u.. so, if ever u need me, u know how to find me. i'll be there.. just so u know.

    and i really wish nothing but only the best for u.. semoga Allah berikan ko kecukupan dalam segala hal, ameen..

    sori if komen pnjg jela ni sny x mmbantu pape pun.. huk3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tq anony~

      comey x ak wat nama pena utk ko..haha ;p
      aku tahu hakikat tu..aku skrg rse alone..forover alone da ni..haha..

      tp bila sorg2 skrg ni kan da xbuleh, i mins da xbesh..maybe before ni aku byk dikelilingi kwn2 & org..walaupun hnya kenalan kadang2..

      yerlah dulu sibuk & kerja asek bhadapan org..kkdg annoyed tp ak xsunyi..heh..annoyed bila org tut..tutt2..xpaham bhse..bhse kiasan aku kn payah nk difahami..

      tapi aku xkeseorgan..aku sunyi koot..huk3..dah lama x bjimba-jimbu..kih3..mungkin faktor usia..perasaan nk bjimba-jimbu xbrapa nk ada..tp aku sunyi lah kkdg..

      lagi2 skrg..haha..tengah xbrapa nk btol, tapi aku btolkan jugak..jom kumpul duet p korea..haha..ttbe je kn..

      *ttbe aku rasa mcm aku xley idop ngan org laen lah..aku rasa aku akn mnyusah kn org tu..sbb dri aku yg cmplicated ni..hehhhh~

      Delete
  2. alaa.. cian ko dok sorg2 jauh2.. huhu kalau ak jd ko pun msti rs sunyi gile.. okeh ak kumpul duit k, nt kte jln2 ek.. insyaAllah.. hee tp sblm ko kawen la kan..

    hoho ko tawu, perasaan xleh hidup gn org lain tu pun ak salu rs, especially ms dok serumah gn org lain dulu.. tbe2 rs mgkin ak hnye leh dok gn familiy ak je..

    em tapi.. secara rasionalnye.. setiap org ad kelemahan kelebihan.. dan insyaAllah kelebihan yg ad pd ko tu akan mengatasi kelemahan ko.. mgkin ko akn sshkn org dlm satu perkara, tp ko akn mmbantu org dlm perkara lain.. org lain pun akn susahkan ko dlm sesuatu perkara, tp dengan izin Allah mungkin ada kelemahan ko yg dpt org lain lengkapkan.. wallahu'alam :)

    ReplyDelete