Tuesday, January 4, 2011

kisah 4 jaN '11

bley b'nafas lega cket. tapi masih belum boleh tersenyum lega. huihh~

setelah pnat hampir sebulan++ menunggu turn ntuk detect kat icp, akhirnya hari itu telah tiba. usaha aku berkejar-kejaran dan turun-naek ke tingkat dua di bangunan biologi telah membuahkan hasil. dapat jgak aku m'detect sampel ku.huu..

tapi agak terseksa sedikit jiwa raga aku tadi. mana taknya, kul 8 dah kena pergi ke lab hanya untuk menyediakan stndard solution untuk detect. dengan mamai dan saket kpale sebab tak cukup tdo, aku pun buat solution tuh. hahaha..

seperti dalam jangkaan aku, memang tak accurate. wakakaka. hancus. lari aku pnyer stndard calibration. correlation aku hanya mampu mencapai 0.998. ermmm..

tak cukup tdo gara-gara terlalu rso akan detection arinih. hrmm. aku rse aku hanya mampu terlelap sekitar 4 pagi koot. aduhai. dasat tol aku nih kan.

aku tadi sebenarnya hampir give-up, arinih jeh aku dah turun-naek tingkat dua hampir 5 kali. gara-gara nak pastikan dapat detect. huuu..

sepatutnya aku detect pagi, tapi disebabkan aku ad kelas kul 10-11. so, encik penjaga icp mntak aku detect ptg. sebab pagi tuh dye ley setelkan org laen pnyer sampel. kesian encik tuh, banyak koot sampel. dah ler dye buat sorang2.

tapi sampel aku, aku detect sndri. mujur ada terence ricky tuh. tolong bukak kan tutup btol dan celupkan jarum tuh dalam botol. sebenarnya, seronok men icp nih. hehehe..

cme nak dapatkan masa untuk detect tuh seksa. serius seksa. aku kena maen kejar2 koot. men kol2 tanpa segan silu. hoh0oo..

dah dapat time dye, senang jeh. wat stndard, den p run sampel. bak kate encik AK tuh, ktorg jeh yang wat stndard sndri, yang laen tuh sume hantar sampel dan stndard sume sy yang buatkan. hoh0oo.

hope data nih sume okeh lah. doakan aku eh semua. huuu. rsonye. tak sabar nak habis degree.wuaaa..nak gak jadik cam kngkwan aku yang dah mencapai kestabilan hidup. dah ada kerja tetap. mahu gak.

huuu..semoga segalanya dipermudahkan oleh-NYA. ameenn~

p/s: nak mencaroot jap. ngeekkkk sangat org yang amek ikan bilis + cheese aku. dengan bekas2 aku lenyap. hoh0oo.

2 comments: