Wednesday, January 13, 2010

hati ibarat 'deep sea'..

sengaja ak persoal kan kenyataan ak sndri.bagi ak,hati mmg seperti 'deep sea'.sangat dalam dan jauh ntuk dicapai dasarnya.hakikat yang ad dan tersirat hanya pemilik hati dan pencipta alam sahaja yang tawu.itu pun kadang2 pemilik hati juga tidak sedar dan tidak tawu apa yang tersirat di dalamnya.

'deep sea'..
sangat banyak mende yang tak discover lagi.hanya pengkaji dan para saintis sahaja yang benar2 tawu ape yang ad dan keadaannya.jika di samakan dengan kehidupan pula,hanya orang yang benar selami hati seseorang itu sahaja yang dapat tawu sebab tindakan seseorang itu.

apabila seseorang individu itu menyelami hati individu yang laen secara tidak langsung individu itu akan dapat mengetahui dan memahami segala tidak tanduk yang telah dan akan dilakukan oleh individu yang lain itu.

'deep sea' itu hati..hati itu 'deEp sea'..pnuh rahsia..

mengapa ak kate sedemikian rupa.ini adalah kerna hati mmg perlu diselami.diselami untuk tawu segalanya.di sini,ak ingin fokuskan dahulu pada dri sendri.selami hati sndri adalah penting kerna dr situ lah identiti dri kte tbntuk.selam hati sedalam mungkin,dr situ kte akan tawu ape yang kte mahu dan kte akan nampak tujuan serta halatuju hidup kte.

bagi ak,objektif dan halatuju hidup amat penting.ini adalah untuk memastikan kte hidup bukan dengan sia2.mse kte akan jadik sesuatu yang cantik dan indah untuk dihargai walaupun cter itu tidak indah.

hati ini perlu dibelai dan dijaga dengan baik.hati adalah pusat pentadbiran seseorang.cantik dan buruk seseorang itu akan tergambar melalui hati.jika baik ia,maka baik lah.jika tidak,maka sebaliknya.ibu selalu ingat kan ak mende nih.

hati2 dalam menjaga hati.hati suatu yang sukar untuk dijaga tapi tidak mustahil untuk memeliharanya.pape punn jangan sesekali mendustai hati sndri kerana ia ibarat mencampak kan dri ke dalam jurang mariana.akan mati,walau jasad masih hidup dan bernyawa.

hidup itu mati tanpa hati..

1 comment:

  1. hidup mmg pnuh rahsia..rahsia yg disimpan didalam ati..sume org suke berahsia..walaupun dgn org tersayang..

    ReplyDelete