Friday, January 1, 2010

dlu kini berbeza..

dlu adalah kenangan.kenangan adalah rentetan semalam.semalam tidak sme seperti hari ini.hari ini adalah kini.kini akan menjadi hadapan.itu lah hidup.

tiap orang akan ad cter dan kisah hidup yang berbeza.begitu jgak ak.jika ingin dibanding kan dengan yang laen mungkin pengalaman hidup ak cme seciput sahaja.walaupun begitu ak sangat menghargai pengalamn hidup itu.kerna dari situ ia melatih ak untuk lebey berjaga2 dalam hidup ini.

mmg benar kate orang bahawa hidup ini adalah percaturan.jika kte tawu selok belok,kte menang.tapi itu adalah agak mustahil jika seseorang tidak pernah gagal dalam hidup.ini kerana sering kali kte dengar bahawa suatu kejayaan itu berasal dari suatu kegagalan.ak amat bersetuju dengan kate2 ini.

di samping itu,individu jgak berubah mengikut waktu.dlu laen,sekarang laen.ini adalah realiti kehidupan.mungkin ad sesetengah orang yang berpendapat bahawa mereka tidak pernah berubah.percaya lah,sebenarnya apabila diselidiki secara teliti pasti ad perubahan itu.walaupun tidak ketara kerana masih ditutupi oleh ciri yang lame,masih ad perubahan di situ.percayalah.

ak dlu dan ak kini berbeda.sama sekali berbeda.tapi ak masih sme dalam memberitahu ak sebenar.hanya yang terpilih dapat kenal ak yang sebenar.ak nih kkdang macam lautan.perlu diterokai,tapi beza ak dan lautan sesiapa sahaja boleh berjaya terokai ia jika mahu.tapi ak,hanya yang terpilih sahaja mampu untuk terokai ak.itu masih sme.

pape pun ak ingin tegas kn bahawa dahulu kini berbeza..berbeda..=p

3 comments: