Saturday, January 2, 2010

gLer tatkala 1JaN 2o10..

tatkala 1 JaN 2o10 menjelma,gLer jalan datang.plannig yang agak tak bpe nak plannig nih,jadik jgak apabila memikirkan takkan dapat lagi peluang untuk m'gLer begini bersme.kerna masing2 akan sibuk dengan hal masing2.

Dayah,elly,Ema,tkah dan ak mengimbau kenangan lampau ketika 1st year dlu.kami mengikuti tinjauan membuang duit ke arah keseronokan.(hahaaa..ntah ape2 ak mrepek nih)tapi rombongan kali ini hanya terdiri daripada 5 org sahaja.

walaupun kami berlima,ini sudah ckup untuk menghangat suasana yg memang tengah hangat.
okeh la,malas la nak berceloteh panjang2 intro nih.ak masuk terus la cter gLer 1 JaN 2o10 nih.

mule nye kami rancang dan sepakat akan gerak dalam 9 lebey ++,tapi biasalah kami nih.lebey kurang dalam pukul 10 bru gerak dari kolej.mule amek elly dlu kt k4 pastu ema kt tss.den berhenti jap kt pusan untuk cucuk duet.elly,tkah dan ak jeh yg p cucuk duet.

kemudian perjalanan diteruskan ke ktm.gLer la,panjang seh barisan tiket.den kami decide untuk beratur dan dalam pada mse elly dan dayah mengintai mesin tiket.ttbe perut kami berzapin pulak.alahai,perlu diisi nih.jadik keputusan dicapai,ema beratur manakala tkah dan ak pergi membeli makanan buat sang perut.tkah dan ak beli kueh cucur udang yang lazat,karipap,roti sardin dan 2 botol air mineral.

setelah beberapa minit,akhirnya proses pembelian tiket kami telah diselesaikan oleh mesin tiket.thanx buat dayah dan elly.

sementara menunggu train datang menjemput ke destinasi utama.kami semua kecuali dayah bersarapan dahulu.gLer buruk anak dara makan berdri,kami jadik perhatian cket.mana taknye kecoh sangat.

selesai bersantap,train pun tbe.kami pun naek sambil beresak-esak.haiyo..manyak simpit lo.ak paling ske adegan dan cter dalam train nih.ak cter yang menarik ati ak jeh la eh.yang laen tu wat simpanan bdak2 yang mengikuti rombongan nih.

*"experimeNt dalam tRain"*
hahaa..experiment nih ak berpartner lab ngan tkah jeh.cme kami berdua sahaja yang paham dan mengerti.gLer nakal la tkah dan ak nih.kami ketawa jahat dalam tRain.orang terpinga pLik.ujikaji nih simple dan senang sahaja.kami tak perlu wat dan ikot prosedur cm dalam mane2 lab.gLer kacang la,juz foLlow the flow.den wait and see.

pada mulanya,experiment ini hampir negatif.tapi,disebabkan surrounding dan diujikaji itu let the flow become smoothly.hahahaa..tkah dan ak become more xcited lagi.makin galak kami ketawa dan berhipotesis.

dengan takdir-Nya,hipotesis kami berjaya apabila cubaan itu terjadi dengan tidak disengajakan.hahahaa..gLer notty tkah ngan ak.

*so0ry for those yang tidak disengaja kan dalam experiment ini*

*selfish@jual ikan~~*
hahaaa..
nih pulak cter 'jual ikan' dalam train.orang laen hot dengan mende nih,tkah dan ak rse lucu.gLer terkeluar dari lingkaran.kami memang begini ,ske wat cter dan hal sndri.

sebenarnya ia bermula apabila ad kak nih bru masuk ke dalam train ko0t.time nih kt stesyen kajang keh seputeh.gtu la.ttbe dengan nada agak marah dan tak puas ati dye menggemakan suaranya dalam gerabak kami.

"tolong la msuk ke dalam lagi,boley ,masuk lagi.janganlah selfish.."

walhal ketika itu,bagiku gerabak sudah pun mampat macam sardin dalam tin.ramai yang tidak puas hati apabila terdengar kata2 itu.ramai lah yang mule menganjing.huihh..

tapi akhirnya pembelaan terjadi tatkala ad seorang jejaka gler yang sempoi berkate2.dye memerli semula kak tu dan akhirnya menyejuk banyak ati yang panaz dengan kate2 kak tadi.

"ey..keluar la lagi,boley keluar lagi tu,janganlah selfish".hahahaa..walhal tiap orang ad destinasi masing2 dan yang paling penting belum tbe ke tempat yang ingin dituju.

~ak tak pandai sangat nak cter btoi2,padahal da tak sabar nak tules part laen.heh..~

yeah!!..akhirnya kami sampai di sogo.kt sini ema pulak yang buat adegan tambahan dan fakta baru.tangga bergerak atau dikenali sebagai S-kaLator ini cik ema panggil LIF.weee~

..so0ry ema..heee~

mule2 kami jejalan dkat bahagian bawah yang pnuh dengan barangan wanita.haiyo0o..ak kureng cket.sbb kbyakan taste mak cik2.ak kn knak2 lagi.

weeee...ak jadik xcited cket bler ke bahagian baju para remaja.gLer banyak makhluk.baju bersepah2.ak jalan sorg2,masing2 bawak haluan sndri.taste kn laen2.

jalan punye jalan,ak terpikat dengan satu blaus kuneng di pop soda.okeh la,harga juz around 20 ++ after less.ak tros amek,da la tinggal stu jeh.memang saiz ak,mngikot pandangan mata ak la.ak tak test pon.hati da ske,nak wat cmneh.nak beli jgak.

pastu we ol kumpul smula.den ktorg decide untuk p makan kt food court.ak ngan ema makan menu yang sme,ktorg share beli piza den mkn nasi lemak + popiah greng.tkah ngan mee wantan dye.dayah laksa,elly pulak ngan masakan ala thai.kami makan dengan epi nye.

den pastu kami b'gambar di air terjun buatan.weee~


~dayah~e'in~elly~ema~

~dayah~e'in~elly~tkah~
~muke2 peserta rombongan membuang duet~

lepas tu,ak p teman ema.time nih ak b'sme ema berperanan konon macam mak2 yang cri pakaian buat anak.setelah selesai tawaf suku daripada flo0r bju kanak2,akhirnya ketemu dengan barang yang diingini.hebat tak kami..heee~

yang lagi tge orang tu,pergi membeli barangan keperluan konon2 cm kembali ke sekolah la.hahaa..den kami b'jmpe lek,pegi pulak ke flo0r ats untuk teruskan aktiviti memunggah pakaian.punggah2 bju,ak tertarek ngan stu blaus nih.tkah pun sme,ad tertarek ngan blaus kt situ.den kami decide untuk maen try2.

"ak ske bju nih..tapi xsesuai ntuk ak..wuwuwu.."
da mcam pakai apron jeh rupenye

nih pulak bju kesukaan tkah tapi digaye kn oleh ak..


*perangai gLer.masuk beramai2 ntuk test baju.tapi seyes fun!!..weee~*

den kami tros kn penjelajahan kami ke jalan TAR pulak.agenda mencari tudung.haiyo,gler terik.bahang gler,saket pale ak.ak da ler puteri lilin.cair ko0t pale ak.

ey..luper plak sblum ke jalan TAR kami singgah sebentar di SecRet ReciPe.tkah ngan ak jeh yang membeli.kami beli classic cheese,kek feveret ak kalo di SecRet reciPe.sdap,yum2..lovely taste.

selesai cari tudung kami masuk smula ke dalam s0g0.jalan2 lagi untuk beli barang buat seseorang yang kami sayang.pastu kami wat lagi prangai lame,duk mrate2 untuk rehat kn kaki serta badan yang letih.

"lihat wajah2 keletihan ini.walaupun letih tapi masih ayu lagi.heee~"
den pas magrib bru kami bertolak blek ke uKm tercinta.dalam train sume lena,tp sekejap jeh sbb diganggu oleh makhluk2 yang bising.haih~

ak letih tapi epi.besh~ =)

1 comment: