Saturday, October 30, 2010

seolah mahu melenyapkan..

semua orang sama jeh. ad masa silam, begitu jgak aku.woo!!..cam nulis karangan zaman dolu2. tapi ak nih plik cket. aku tak tawu lah cne nak describe rasa aku nih. tapi klaka lah.

most rakan2 aku kalau kenang zaman pra-universiti dlu sume excited. aku lak hanya mampu tersenyum hambar. tapi kan sebenarnya kalau aku kenang betul2 balek banyak jeh peristiwa, insiden, mende baru yang buat aku rse seronok dan hepi ntuk lalui masa itu.

tapi ntah knape aku seolah ingin membuang kenangan itu. plik btol aku. cne pun itu adalah mustahil untuk aku membuang kenangan itu. sebab ia adalah perjalanan hidup aku.

den bler aku telek semula, nengok blek gamba lame2. tak pasal kenangan lame menerjah masuk. pastu aku rse cam nak gelak besar plak sebab perangai aku yang sengal nih lah. konon cam nak melenyapkan tapi tak mampu.

konon cam situ tak pernah ada moments yang menyeronokkan aku. betapa tak adilnye aku terhadap diri sendiri. kerana nila setitik, habeh hah seperiuk belanga aku kate rosak. memang hakikatnye, dye merosakkan.

tapi pk lah blek. semua yang jadi, ada hikmahnya. kalo tak ko takkan dapat jadik mariner, den ko takkan knal dak bucuq ko, hadapi zaman "gemilang" ko dulo.ahakzzz.gemilang lah sangat.ngee~

benda tuh jadik semua ada kelebihan dan kekurangannya. kekurangannya adalah kau kena lalui banyak jalan jatuh-bangun. tapi itulah adalah suatu yang indah e'in.jalan jatuh-bangun yang banyak buat kau jadi orang.

dari kesakitan jatuh itu, kau jadi lebih berhati-hati. sebab itu tak salah jika jatuh, kte masih boleh bangun. kwatkan semangat e'in. jangan membuang rse indah itu hanya suatu perkara.

lepas nih, aku tak pasti bagaimana pula perjalanan hidup aku seterusnya. yang aku pasti adalah makin banyak cabaran dan aku harap aku kuat untuk hadapi semua itu. i'll mish zaman study ini sangat2. zaman aku free dari tanggungjawab yang besar dan zaman maen ku.

lepas ini aku perlu matang dan perlu fikir banyak cabang dengan lebih teliti dan more complicated.huh!!..

semalam adalah kenangan, hari ini adalah hadapan.
teruskan pandang ke depan untuk mencipta lagi banyak "semalam". ;)

No comments:

Post a Comment