Sunday, October 3, 2010

insyaALLAH segala milik diri ini..

insyaALLAH.segalanya akan menjadi milik ini.dengar berita tentang seorang kenalan dan juga merangkap kawan telah putus tunang.huuu..

dari situ, ak rase kate2 yang ak ungkapkan dan ucap itu bukan suatu mainan.ianya suatu realiti dunia.sudah cukup beranikah ak untuk hadapinya??sudah cukup tabahkah hatiku ini untuk harunginya??..

sendiri tidak pasti, tapi ak mohon ak diberi kekuatan yang hebat ntuk hadapinya.kesukaran hidup itu warna kehidupan.sangat manis untuk dikenang tetapi amat pahit untuk ditelan.

ak mempunyai banyak persoalan diri kebelakangan ini.kalo dulu ak sering terfikir siapa yang bakal menjadi teman sejatiku yang akan sentiasa ada denganku sehingga nafas terakhirku.

hidup ini tak lama, ianya hanya sebentar cuma.buang rasa yang hodoh itu jauh2.ianya hanya membuang masa sahaja.

Namun kini, persoalan itu adalah persoalan minor sahaja dalam fikiran ku ini.persoalan major adalah "adakah ak akan menjadi insan yang mengorbankan cita2 demi impian atau mengorbankan impian demi cita2??" atau "aku adalah orang yang akan memastikan cita2 dan impian jalan seiring??"

huuu..

sudah semestinya ak akan memilih dan menjawab ya untuk persoalan kedua itu.tapi, realitinya ianya adalah susah dan payah.jadi bagi ku ak mungkin bukan golongan ini.hoh0oo..

ini kate2 seorang pengecut.huhuuu..

cne punn, ak sendiri tak pasti ak berada di golongan yang mana.kte tunggu dan lihat sahaja ak selepas ini.

meneroka alam dewasa.takot plak rasenya nak jadi bdak besar.huuu~

walaubagaimanapun, penilaian hanya dapat dibuat oleh diri ak sendiri sahaja kerana hanya ak tawu ape cita2 dan impianku.segala dalam hati ini.hanya ALLAH dan ak sahaja yang tawu.

*p/s penaja: bagi yang m'baca entri ini, tolong doakan untuk ak eh.doa kalian amat ak hargai walaupun ak tidak tawu dan hanya ALLAH sahaja yang dapat m'balasnya..*

No comments:

Post a Comment