Sunday, March 20, 2011

bila mempersoalkan sesuatu yang subjektif..

Apabila mempersoalkan sesuatu yang subjektif, ak jadi lemah. Rimas pun ada. Kerana suatu yang subjektif ini tiada betul atau salah. Ini semua bergantung kepada individu. Seratus-peratus pandangan individu.

Jadi, apabila meminta pandangan aku dalam hal subjektif ini. Tolong jangan pertikaikan jawapan yang diberikan. Tiap individu mempunyai cita rasa dan pandangan yang berbeza. Sebenarnya, ini juga adalah peringatan untuk aku jika aku dikritik atau dikondem pape yang tak sedap untuk didengar @ apabila manusia itu tidak sependapat ngan aku.

Sabaq na e'in..

Kalo aku kata orang tuh hensem, maknanya orang tuh hensem di mata aku. Walaupun untuk orang laen dye bese2 jeh. Den, if i said dat person "bley lah..", it mins orang tuh hensem lah jugak. But juz lite2. Ini semua subjektif lah. Tak ada kayu ukur sebenar atau skema jawapan untuk hal sebegini.

Kehenseman, kecantekan dan kesedapan adalah antara contoh suatu yang subjektif. Perkara-perkara ini tiada betol atau salah. Kerana pendapat seseorang itu tiada yang dapat membataskannya. Hal ini kerana ianya adalah hak individu. wikiki~~

###..subjektif itu seni..###seni individu###..semua memilikinya..###

No comments:

Post a Comment