Friday, February 12, 2010

ari ak mengulang tabiat lame..

tabiat lame terulang semula arinih.tabiat gemar membaca cter hidup.pandangan hidup.segala yang berkaitan dengan hidup.ttbe ak tertarek pada satu ayat ini.

"..Jangan pernah takut ntuk melangkah dalam hidup.."

tiba-tiba ak tersenyum sndri.kerana ini adalah pegangan ak suatu ketika dahulu.brani untuk mencuba segalanya.bagi ak mengapa perlu ad rse takut ntuk mencuba,walaupun tawu hasilnya tak lumayan.tapi itu sume ak yang dahulu.

ak yang kini sudah tawu rse takut.sudah takut ntuk kecewa.segala yang hendak dilakukan ad rse takut itu.mesti rse takut itu ad.takut ntuk saket,takut ntuk kecewa dan kadang-kala ak juga pernah takut ntuk menang.mengapa ek??..

namun,setelah ak terbaca ayat ini.ak berfikir sejenak.mengapa ak jadi begini.mengapa perasaan takut itu ad dalam dri ini.ad dgn begitu tebal nya.mengapa.

sepatut nya ak tidak perlu ad perasaan sebegitu dalam meniti hidup ini.segala nya perlu ak tempuh dengan berani.jika ak sendri tidak brani untuk melangkah,siapa lagi yang mampu ntuk melakukannya ntuk ak.tiada siapa pun mampu kerana hidup ak milik ak.hanya ak yang menentukan bler mse ntuk b'gerak.

hidup ini ibarat suatu layar cerita.ak adalah pelakon layar itu.ak adalah watak utama dalam cerita hidup ak.yang laen watak sampingan.ak juga adalah director kepada cter hidup ak.tapi director sebenar2nya adalah yang MAHA ESA.

bru jeh sebentar tadi,ati ak terusik sedikit.ttbe fikiran ak terlintas org ini.den tgn ku ligat menekan keyboard.ak hanya mampu sengih sambil kate penyibok.gler kn ak.pape pun tak ad pape sgt,juz some feelings yg gler.mentel btoi ak.tak ad la.. ntuk ape buat begitu,mengade!!..cehh..

ttbe ak nak emo plak.haish.buang karen btol lah.so0ry ein.so0ry kepada dri ein.so0ry sebab da kotor dan cemarkan rse ptg2 indah ini dengan feelings mentel tu.so0ry taw ein.

ein sayang ein.jadik sume akan sayang ein.pasti!!..teori ini pernah ak bukti kn suatu ketika dahulu.. =p


No comments:

Post a Comment