Tuesday, February 15, 2011

coretan e'in..

Aku sekarang ini sedang menghabiskan sisa-sisa masaku di UKM ini. Serius sebak hati ini bila terkenang diri ini akan keluar dari sini tak lama lagi. Aku hanya tinggal lebih kurang 2bulan setengah sahaja lagi di sini.

Banyak kenangan yang telah tercipta di UKM ini. Suka-duka, mengajar aku menjadi lebih tabah dan kuat dalam mengharungi kehidupan di dunia realiti ini.

Lepas nih, tak perlu dah pergi kelas pagi-petang. Tak ada lagi jawab exam. huhuu. Pasti aku rindu fenomena itu semua. Tak perlu cari buku kat PTSL sampai terduduk, gara-gara nak tapis buku apa jeh yang perlu dipinjam.

huahuahua..

Aku sangat suka jadi student. Namoh kerja. Nak jadi student selama-lamanya. Boleh??..

Tapi kalo selamanya aku jadi student, alamatnya tak ke mana hah hidup aku nih. Apa yang diimpi mungkin hanya mimpi semata. Nak berkeluarga jauh sekalilah kalau aku mahu jadi student selama tanpa kerjaya.

So, aku perlu realistik sedikit. Jangan hanya nak duduk di zon selesa sahaja. Sahut cabaran dunia nih.

Sekarang aku rasa aku akan guna plan B untuk hidup aku. Memandangkan aku ada masalah-problems ngan plan A aku. So, sekarang aku menuju ke arah plan B. Andai plan B juga ada masalah-problems gak, aku kne laju-laju ke plan C.

Gunakan segala kesempatan sebaek mungkin e'in. Ini permulaan bagi kau, masa untuk kau mula membina kehidupan sendiri untuk family kau nanti.

::kuat::tabah::semangat::tiada yang mustahil::~

1 comment:

  1. entry tacink la e;ein ni...hahaha nnty dah tak nmpk la e'ein da...sedih jugak... :( dah tak dpt nk jumpa orng yg kite sayang selalu kan... heheheh

    ReplyDelete