Monday, May 24, 2010

macam2 kesa ido0p orang..

selama hampir 20 tahun 7 bulan ak bernafas kat muka bumi ini, pelbagai kesa ido0p telah ak lihat.ad yang baek dan menarik, tak kurang juga yang burok dan menyedihkan.makin menginjak usia dan dewasa, soal hati dan perasaan sering menjadi isu utama.termasuk lah diri ak ini.

makin dewasa, makin sensitif plak ak ngan isu2 gini.walhal ad jeh lagi perkara yang lagi penting dan sgt menuntut ak untuk menyempurnakan nya.tapi ak dan kebanyakan yang laen memilih soal hati dan perasaan dahulu.

mengapa ye?? untuk ak dan dri ak sendiri ak merasa kan ini penting kerana segala yang ak buat selalu mula dari hati.hati adalah amat penting bagi diri ak.tanpa hati manusia itu mati.kerana ido0p tanpa jiwa seperti laut tanpa ombak.

orang kate baguih la kalo tak ad ombak, kelihatan tenang.tapi sedar kah bahawa ombak yang menyempurnakan lautan.menyebabkan lautan itu indah.dan kerana ombak juga kte dapat mengenali pelbagai spesies yang mungkin payah untuk diterokai di dalam sana.

kerana ombak juga teknologi akustik makin maju ke hadapan, mencari penyelesaian segalanya untuk sampai ke dasar.bukan kah indah ombak itu.

bler berkait dengan soal ati dan perasaan, segala jadik emosional.emosi seh.tapi itu adalah normal.

tatkala dalam usia sebegini, kebanyakan akan mula merasa kan mahu kan pendamping setia.mendengar segala keluh kesah hati ini, memujuk tatkala kebuntuan,menyokong diri ini dari pelbagai sudut dan yang paling penting tetap menyayangi diri ini walau buruk sekalipun diri ini.dye tetap mahu menerima kerana KESEMPURNAAN itu hadir bler adnya KAU dan AKU.

tapi jangan pula terlalu cinta dan sayang.nanti sendiri yang payah.ak risau ngan diri sendiri senanya kerana ak telah terlanjur mencintai nya terlalu banyak.jika terjadi sesuatu ak ley bayang betapa saket nye ak nanti.mampu kah ak bangun lagi ketika itu??

sedangkan pernah dahulu sesuatu terjadi antara kami, aku payah nak ubati.apa ntah lagi perkara sebegini.cne pun cter ini akan jadik,ak harap ak tabah hadapi segala.ak harap ak ley lagi jadik inspirasi ramai.mampu lagi membuat dunia ini tersenyum girang melihat ak.

kerana ak mahu sentiasa positif.positif dari pelbagai sudut.

*tersenyum hambar*

biar lah orang tak menghargai kte,asalkan kte menghargai setiap apa yang kte peroleh.kerana ia melambangkan betapa kte mencintai ido0p kte dan dri kte sendiri..

No comments:

Post a Comment